Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zkm.elblag.com.pl.
Data publikacji strony internetowej: 24.12.2002
Data ostatniej dużej aktualizacji: 01.01.2022.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- strona posiada wersję kontrastową, natomiast w wersji podstawowej nie posiada zgodnego z ustawą współczynnika kontrastu,
- Powiększanie tekstu odbywa się jedynie poprzez funkcję powiększania w przeglądarce internetowej,
- Usługi aplikacji webowej Dynamiczny Rozkład Jazdy (http://www.rozklad.zkm.elblag.com.pl/) została wyłączona z obowiązku zapewniania dostępności cyfrowej art. 3 ust. 2.4 ustawy,
- Na stronie internetowej występują linki, których użycie powoduje otwarcie nowej zakładki. W takiej sytuacji użytkownik nie jest o tym ostrzegany,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych,
- Występują błędy kodu HTML i CSS.
Oświadczenie sporządzono dnia 27.11.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Michał Górecki, adres poczty elektronicznej m.gorecki@zkm.elblag.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 55 230 79 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.