wersja tekstowa




           |             OD 8.05 DO 3.06.2017 - NA WYBRANYCH KIERUNKACH OBJAZD NA LINIACH NR 6,9,10,11,13,15,20,100            |             Roboty drogowe na ul. Lotniczej - utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej            |             Od 1 kwietnia 2017 (sobota) - wznowienie funkcjonowania sezonowej linii nr 30            |             W niedzielę dodatkowy kurs linii nr 13 do pętli Łódzka            |             O bezpieczeństwie i pierwszej pomocy w elbląskiej komunikacji miejskiej – kontynuacja kampanii ZKM w Elblągu


mapka

PYTANIA I ODPOWIEDZI
Ile Elbląskich Kart Miejskich mogę posiadać?
Gdzie otrzymam EKM na okaziciela?
Gdzie mogę doładować elektroniczną portmonetkę?

STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA
Mapka
Cennik
Abonamenty
Karta parkingowa osoby
niepełnosprawnej
Opłaty dodatkowe
Biuro SPP - reklamacje
Regulamin strefy
Podstawa prawna
Pytania i Odpowiedzi

mmpk mobilet galeria bip
Przewoźnicy

SPP W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH

 

  • Czy bilet wykupiony na danym parkingu obowiązuje również na innych parkingach Strefy?
  • Tak bilet wykupiony np. w sektorze II obowiązuje również w pozostałych sektorach SPP.

  • Korzystam z karty parkingowej osoby niepełnosprawnej – gdzie mogę darmowo parkować?
  • Karta parkingowa osoby niepełnosprawnej uprawnia do bezpłatnego parkowania na miejscach postojowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. W przypadku braku wolnych, wyżej wymienionych miejsc, posiadacze karty parkingowej parkując na innych miejscach postojowych w SPP zobowiązani są uiszczać opłaty za parkowanie na ogólnych zasadach.

  • Parkomat nie działa – co należy zrobić w takiej sytuacji?
  • W przypadku gdy parkomat nie działa, opłatę za postój należy wnieść w najbliższym, czynnym urządzeniu. Prosimy również o poinformowanie naszych pracowników o tym fakcie – dane do kontaktu znajdują się na każdym prakomacie w elbląskiej SPP. Każde urządzenie posiada swój indywidualny numer, umieszczony na płycie czołowej w górnym prawym rogu.

  • Gdzie mogę uregulować opłatę dodatkową?
  • Opłaty można wnosić w Biurze Strefy przy ul. Czerwonego Krzyża 2 lub w siedzibie Spółki przy ul. Browarnej 90 (kasa – I piętro).

  • Jakiej wysokości jest opłata dodatkowa?
  • W razie nieuiszczenia opłaty za parkowanie pojazdu na MP w SPP pobiera się opłatę dodatkową w wysokości 50,00 zł. W przypadku uiszczenia opłaty w przeciągu 7 dni od dnia wystawienia zawiadomienia opłata jest pomniejszona o 40% (co stanowi 30 zł). Opłatę uważa się za wniesioną prawidłowo w przypadku uznania rachunku bankowego Zarządzającego SPP kwotą wskazaną w zdaniu poprzedzającym w ww. terminie.

  • Po zaparkowaniu auta konieczne było zdobycie drobnych – po powrocie do auta, za szybą znajdowało się zawiadomienie o nałożeniu opłaty dodatkowej.
  • Anulowanie opłaty dodatkowej może nastąpić w przypadku okazania w biurze SPP biletu parkingowego zakupionego w parkomacie w czasie nie przekraczającym 5 minut od wystawienia zawiadomienia (na druku zawiadomienia znajduje się data i godzina kontroli).



    Parkowanie bez szukania drobnych – sprawdź jak łatwo i szybko można wnosić opłatę za parkowanie za pomocą Elbląskiej Karty Miejskiej – (tutaj)

    Zobacz filmik instruktażowy.

     

     

    Bez konieczności posiadania drobnych możesz parkować również z systemem moBILET – www.mobilet.pl.

  • Upłynął termin mojego biletu parkingowego i nie wniosłam/em kolejnej opłaty – otrzymałam/em zawiadomienie o nałożeniu opłaty dodatkowej.
  • Jeżeli po wniesieniu opłaty za postój przekroczony został czas parkowania, w tym samym dniu w Biurze SPP można uzupełnić opłatę za parkowanie – wartość tej opłaty jest liczona w pełnych godzinach od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny dokonania wpłaty w Biurze Strefy.

    W przypadku wpłaty w najbliższym dniu roboczym po otrzymaniu zawiadomienia, wartość opłaty liczona jest od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny obowiązywania SPP w danym sektorze.



    Opłatę za parkowanie można wnosić zdalnie, czyli bez konieczności powrotu do parkomatu i zaparkowanego samochodu, za pomoca telefonu komórkowego poprzez system moBILET – sprawdź to wygodne i nowoczesne rozwiązanie na www.mobilet.pl.

  • W jakich przypadkach można anulować opłatę dodatkową?
  • Opłata dodatkowa podlega anulowaniu w przypadku:

    1) okazania w biurze SPP biletu parkingowego zakupionego w parkomacie w czasie nie przekraczającym 5 minut od wystawienia zawiadomienia;

     

    2) po przekroczeniu czasu opłaconego parkowania, opłacenia w dniu wystawienia zawiadomienia lub w przeciągu 7 dni: kwoty stanowiącej wartość opłaty za przedłużone parkowanie, zgodnie z cennikiem SPP, liczonej w pełnych godzinach od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny dokonania wpłaty w Biurze Strefy Płatnego Parkowania. W przypadku wpłaty dokonanej w dniach następnych czas liczony jest od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny pobierania opłat w danym sektorze w dniu wystawienia zawiadomienia. W przypadku braku dokonania dopłaty w ciągu 7 dni zawiadomienie będzie traktowane jako nieopłacone. W przypadku przekroczonego czasu parkowania niezbędne jest okazanie w BSPP biletu parkingowego, którego czas ważności został przekroczony.

     

    3) okazania ważnego identyfikatora „M” lub abonamentu (z wyłączeniem abonamentu typu „O” na okaziciela), uzyskanych przed wystawieniem zawiadomienia o opłacie dodatkowej;

     

    4) okazania ważnej karty parkingowej, w sytuacji parkowania pojazdu na wyznaczonym miejscu dla osób niepełnosprawnych;

     

    5) wystawienia w danym dniu kolejnego zawiadomienia o nałożeniu opłaty dodatkowej w czasie nie przekraczającym 4 godzin od wystawienia poprzedniego zawiadomienia.

  • Czy w biurze SPP mogę zapłacić kartą płatniczą?
  • Tak – w przypadku wszystkich opłat związanych ze Strefą Płatnego Parkowania, abonamenty SPP, a także za biletów komunikacji miejskiej i doładowania elektronicznej portmonetki na Elbląskich Kartach Miejskich, można wnosić opłaty za pomocą bankowych kart płatniczych.

    Nie uzyskałeś odpowiedzi na swoje pytanie – zadzwoĹ„ do Biura SPP tel: 55 239 35 54 lub 55 239 37 92 lub napisz: zkm@softel.elblag.pl lub cok@zkm.elblag.com.pl