wersja tekstowa




           |             Od 28.09.2017 dla linii nr 8, 17 (kierunek do Odrodzenia) i 22 (kierunek Sierpin) Grunwaldzka/McDonald’s wyłączony z ruchu            |             Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 30 od 25.09.2017 (poniedziałek)            |             od 22 września 2017 (piątek) przystanek płk Dąbka/ Stok (w kierunku do ul. 12 Lutego), zostaje przeniesiony za skrzyżowanie            |             Od 21.09.17 (czwartek) - linie nr 8 i 13 wracają na swoje stałe trasy            |             19.09.2017 (wtorek) - komunikacja miejska funkcjonuje już bez zmian wywołanych poniedziałkową sytuacją kryzysową


mapka

PYTANIA I ODPOWIEDZI
Co jest niezbędne do uzyskania imiennej EKM?
Nie posiadam EKM - jak mam skasować bilet?
Czy jeśli posiadam EKM z uprawnieniem do bezpłatnych przejazdów lub na mojej karcie jest zapisany ważny bilet okresowy to mogę korzystać z elektronicznej portmonetki?

STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA
Mapka
Cennik
Abonamenty
Karta parkingowa osoby
niepełnosprawnej
Opłaty dodatkowe
Biuro SPP - reklamacje
Regulamin strefy
Podstawa prawna
Pytania i Odpowiedzi

mmpk mobilet galeria bip
Przewoźnicy

SPP W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH

 

  • Czy bilet wykupiony na danym parkingu obowiązuje również na innych parkingach Strefy?
  • Tak bilet wykupiony np. w sektorze II obowiązuje również w pozostałych sektorach SPP.

  • Korzystam z karty parkingowej osoby niepełnosprawnej – gdzie mogę darmowo parkować?
  • Karta parkingowa osoby niepełnosprawnej uprawnia do bezpłatnego parkowania na miejscach postojowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. W przypadku braku wolnych, wyżej wymienionych miejsc, posiadacze karty parkingowej parkując na innych miejscach postojowych w SPP zobowiązani są uiszczać opłaty za parkowanie na ogólnych zasadach.

  • Parkomat nie działa – co należy zrobić w takiej sytuacji?
  • W przypadku gdy parkomat nie działa, opłatę za postój należy wnieść w najbliższym, czynnym urządzeniu. Prosimy również o poinformowanie naszych pracowników o tym fakcie – dane do kontaktu znajdują się na każdym prakomacie w elbląskiej SPP. Każde urządzenie posiada swój indywidualny numer, umieszczony na płycie czołowej w górnym prawym rogu.

  • Gdzie mogę uregulować opłatę dodatkową?
  • Opłaty można wnosić w Biurze Strefy przy ul. Czerwonego Krzyża 2 lub w siedzibie Spółki przy ul. Browarnej 90 (kasa – I piętro).

  • Jakiej wysokości jest opłata dodatkowa?
  • W razie nieuiszczenia opłaty za parkowanie pojazdu na MP w SPP pobiera się opłatę dodatkową w wysokości 50,00 zł. W przypadku uiszczenia opłaty w przeciągu 7 dni od dnia wystawienia zawiadomienia opłata jest pomniejszona o 40% (co stanowi 30 zł). Opłatę uważa się za wniesioną prawidłowo w przypadku uznania rachunku bankowego Zarządzającego SPP kwotą wskazaną w zdaniu poprzedzającym w ww. terminie.

  • Po zaparkowaniu auta konieczne było zdobycie drobnych – po powrocie do auta, za szybą znajdowało się zawiadomienie o nałożeniu opłaty dodatkowej.
  • Anulowanie opłaty dodatkowej może nastąpić w przypadku okazania w biurze SPP biletu parkingowego zakupionego w parkomacie w czasie nie przekraczającym 5 minut od wystawienia zawiadomienia (na druku zawiadomienia znajduje się data i godzina kontroli).



    Parkowanie bez szukania drobnych – sprawdź jak łatwo i szybko można wnosić opłatę za parkowanie za pomocą Elbląskiej Karty Miejskiej – (tutaj)

    Zobacz filmik instruktażowy.

     

     

    Bez konieczności posiadania drobnych możesz parkować również z systemem moBILET – www.mobilet.pl.

  • Upłynął termin mojego biletu parkingowego i nie wniosłam/em kolejnej opłaty – otrzymałam/em zawiadomienie o nałożeniu opłaty dodatkowej.
  • Jeżeli po wniesieniu opłaty za postój przekroczony został czas parkowania, w tym samym dniu w Biurze SPP można uzupełnić opłatę za parkowanie – wartość tej opłaty jest liczona w pełnych godzinach od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny dokonania wpłaty w Biurze Strefy.

    W przypadku wpłaty w najbliższym dniu roboczym po otrzymaniu zawiadomienia, wartość opłaty liczona jest od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny obowiązywania SPP w danym sektorze.



    Opłatę za parkowanie można wnosić zdalnie, czyli bez konieczności powrotu do parkomatu i zaparkowanego samochodu, za pomoca telefonu komórkowego poprzez system moBILET – sprawdź to wygodne i nowoczesne rozwiązanie na www.mobilet.pl.

  • W jakich przypadkach można anulować opłatę dodatkową?
  • Opłata dodatkowa podlega anulowaniu w przypadku:

    1) okazania w biurze SPP biletu parkingowego zakupionego w parkomacie w czasie nie przekraczającym 5 minut od wystawienia zawiadomienia;

     

    2) po przekroczeniu czasu opłaconego parkowania, opłacenia w dniu wystawienia zawiadomienia lub w przeciągu 7 dni: kwoty stanowiącej wartość opłaty za przedłużone parkowanie, zgodnie z cennikiem SPP, liczonej w pełnych godzinach od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny dokonania wpłaty w Biurze Strefy Płatnego Parkowania. W przypadku wpłaty dokonanej w dniach następnych czas liczony jest od momentu utraty ważności biletu parkingowego do godziny pobierania opłat w danym sektorze w dniu wystawienia zawiadomienia. W przypadku braku dokonania dopłaty w ciągu 7 dni zawiadomienie będzie traktowane jako nieopłacone. W przypadku przekroczonego czasu parkowania niezbędne jest okazanie w BSPP biletu parkingowego, którego czas ważności został przekroczony.

     

    3) okazania ważnego identyfikatora „M” lub abonamentu (z wyłączeniem abonamentu typu „O” na okaziciela), uzyskanych przed wystawieniem zawiadomienia o opłacie dodatkowej;

     

    4) okazania ważnej karty parkingowej, w sytuacji parkowania pojazdu na wyznaczonym miejscu dla osób niepełnosprawnych;

     

    5) wystawienia w danym dniu kolejnego zawiadomienia o nałożeniu opłaty dodatkowej w czasie nie przekraczającym 4 godzin od wystawienia poprzedniego zawiadomienia.

  • Czy w biurze SPP mogę zapłacić kartą płatniczą?
  • Tak – w przypadku wszystkich opłat związanych ze Strefą Płatnego Parkowania, abonamenty SPP, a także za biletów komunikacji miejskiej i doładowania elektronicznej portmonetki na Elbląskich Kartach Miejskich, można wnosić opłaty za pomocą bankowych kart płatniczych.

    Nie uzyskałeś odpowiedzi na swoje pytanie – zadzwoĹ„ do Biura SPP tel: 55 239 35 54 lub 55 239 37 92 lub napisz: zkm@softel.elblag.pl lub cok@zkm.elblag.com.pl