Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies? AKCEPTUJĘ
wersja tekstowa




           |             Od 1 czerwca 2020 (poniedziałek) - większe limity pasażerów i sprzedaż biletów w pojazdach            |             Od 1.06.2020 - wznowienie sprzedaży biletów w pojazdach            |             OD 11.05.2020 (PONIEDZIAŁEK) - POWRÓT DO „ROBOCZYCH” ROZKŁADÓW JAZDY            |             1.05 (piatek) - niedzielny rozkład jazdy; 2.05 (sobota) - sobotni rozkład jazdy            |             W pojazdach zostały oznaczone miejsca wyłączone z użytkowania


Od 1 czerwca 2020 (poniedziałek) - większe limity pasażerów i sprzedaż biletów w pojazdach Od 1.06.2020 - wznowienie sprzedaży biletów w pojazdach OD 11.05.2020 (PONIEDZIAŁEK) - POWRÓT DO „ROBOCZYCH” ROZKŁADÓW JAZDY 1.05 (piątek) - niedzielny rozkład jazdy; 2.05 (sobota) - sobotni rozkład jazdy OZNACZONE MIEJSCA W POJAZDACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

Już od poniedziałku (10 lutego) nowe tramwaje na elbląskich liniach

Mowa o wagonach Moderus Beta MF 09 AC które elbląski samorząd zakupił dzięki pozyskaniu środków unijnych. Koszt zakupu nowych tramwajów wyniósł 13 204 050 zł, w tym dofinansowanie UE to 8 300 616 zł. Cztery fabrycznie nowe wagony tramwajowe przechodzą ostatnie odbiory techniczne. Piąty nowoczesny tramwaj gotowy będzie w przyszłym roku.

Ze względu na konieczność prowadzenia dalszych szkoleń motorniczych, od najbliższego poniedziałku do dyspozycji pasażerów zostaną oddane trzy z czterech wagonów, które zgodnie z założeniami początkowo pojawią się na liniach nr 1 i 4. Docelowo, jeżeli pozwolą na to warunki techniczne, nowoczesne wagony będą obsługiwać pasażerów m.in. na liniach nr 1, 2 i 4. 

Przypomnijmy, że nowe wagony  są częściowo niskopodłogowe – niska podłoga znajduje się w środkowej części tramwaju i stanowi ponad 40% powierzchni podłogowej w stosunku do udziału powierzchni podłogi dla osób stojących . Człon niskopodłogowy tramwaju ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pojazdu przede wszystkim osobom niepełnosprawnym, seniorom oraz poruszającym się z wózkami. Tramwaje te w części środkowej posiadają także rozkładaną rampę oraz specjalny przycisk dzięki któremu można zasygnalizować motorniczemu np. potrzebę rozłożenia rampy i udzielenia pomocy przy wsiadaniu lub wysiadaniu z pojazdu.

Warto również wspomnieć że drzwi tramwaju, tak jak w innych elbląskich wagonach, otwierane są na przystankach za pomocą przycisków umieszczonych wewnątrz i na zewnątrz wagonu. Po ok. 5 sekundach od momentu otwarcia, drzwi będą samoczynnie się zamykały – wyjątkiem od tej reguły będzie aktywowanie przycisku dla osób niepełnosprawnych w środkowej części wagonu – w takim przypadku drzwi będzie mógł zamknąć jedynie motorniczy.

Na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania będą miały wpływ: znacznie większa ilość miejsc siedzących – 26 (dla porównania, w podobnej wielkości tramwaju starszego typu, jest ich zaledwie 16) oraz cichsza praca nowoczesnego układu napędowego wraz z systemem piasecznic wspomagających eliminacje poślizgów. Wagony posiadają system EKM wraz z dwufunkcyjni kasownikami obsługiwanymi za pomocą ekranu dotykowego, głosowymi zapowiedziami przystanków, nowoczesne i czytelne tablice elektroniczne oraz gniazda usb, umożliwiające podładowanie urządzeń mobilnych.

Rozbudowany system monitoringu wizyjnego z całą pewnością poprawi bezpieczeństwo pasażerów.

Serdecznie zapraszamy do testowania nowego nabytku Tramwajów Elbląskich.

Przypominamy, że oprócz zakupu taboru realizowana jest budowa hali na terenie zajezdni oraz węzła przesiadkowego w obrębie Placu Dworcowego. Zadania realizowane są w ramach Projektu „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga”. Łączny koszt inwestycji w infrastrukturę tramwajową wynosi około 26 mln zł.