wersja tekstowa



           |             17.06.2018 (niedziela) - tymczasowe zmiany na liniach nr 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 21            |             Park Krajobrazowy - nowy przystanek na linii nr 12            |             Linia nr 17 i 22 – wyłączony przystanek            |             Polityka prywatności - nowe przepisy i podstawowe informacje            |             Od 21.05.2018 - korekta w rozkładzie jazdy linii nr 14 na dzień roboczy


17.06.2018 (niedziela) - tymczasowe zmiany w komunikacji miejskiej Park Krajobrazowy - nowy przystanek na linii nr 12 Linia nr 17 i 22 – wyłączony przystanek Polityka prywatności - nowe przepisy i podstawowe informacje Od 21.05.2018 - korekta w rozkładzie jazdy linii nr 14 na dzień roboczy

„Jeździmy dla Was!” – druga odsłona kampanii skierowanej do pasażerów elbląskiej komunikacji miejskiej

„Jeździmy dla Was!” – druga odsłona kampanii skierowanej do pasażerów elbląskiej komunikacji miejskiej

Przypomnijmy, że kampania ta rozpoczęta została pod koniec ubiegłego roku. W jej pierwszej odsłonie, ZKM w Elblągu starał się zwrócić uwagę na sytuacje w których, zdaniem pasażerów,  prowadzący pojazd komunikacji miejskiej zbyt szybko odjeżdża z przystanku, nie czekając na dobiegające osoby. Plakaty umieszczone w elbląskich autobusach i tramwajach, zawierały krótkie historyjki obrazkowe wyjaśniające, że tego typu sytuacje nie wynikają ze złej woli kierowców i motorniczych, którzy mają ze swojego miejsca pracy dość ograniczoną widoczność. Właśnie dlatego kierowca lub motorniczy może po prostu nie dostrzec osoby, która dobiega „w ostatniej chwili” do pojazdu ruszającego z przystanku.

W drugiej odsłonie, również za pomocą plakatów, poruszony został temat bezpiecznego korzystania z komunikacji miejskiej. Wspomniane plakaty obrazują kolejną najczęściej spotykaną sytuację, która wśród wielu pasażerów wywołuje wzburzenie. Zdarza się bowiem że prowadzący autobus lub tramwaj, uczestnicząc w ruchu drogowym jest zmuszony do wykonania gwałtownego manewru np. hamowania. Oskarżając prowadzącego pojazd komunikacji miejskiej o brak profesjonalizmu, brak szacunku dla pasażerów, a nawet złośliwość, pasażerowie najczęściej nie zdają sobie sprawy z przyczyn zdarzenia, niezależnych przecież od kierowcy czy motorniczego.

Dodatkowym przesłaniem przygotowanych w ramach kampanii ZKM plakatów, jest zwrócenie uwagi pasażerów na konieczność trzymania się uchwytów i poręczy. Choć może wydać się to trywialne, w większości przypadków urazy i kontuzje to konsekwencja nie zachowania tej elementarnej zasady bezpiecznego korzystania z komunikacji miejskiej.

 

Poniżej prezentujemy nowe plakaty, które znalazły się we wszystkich autobusach i tramwajach: