wersja tekstowa




           |             Od 28.09.2017 dla linii nr 8, 17 (kierunek do Odrodzenia) i 22 (kierunek Sierpin) Grunwaldzka/McDonald’s wyłączony z ruchu            |             Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 30 od 25.09.2017 (poniedziałek)            |             od 22 września 2017 (piątek) przystanek płk Dąbka/ Stok (w kierunku do ul. 12 Lutego), zostaje przeniesiony za skrzyżowanie            |             Od 21.09.17 (czwartek) - linie nr 8 i 13 wracają na swoje stałe trasy            |             19.09.2017 (wtorek) - komunikacja miejska funkcjonuje już bez zmian wywołanych poniedziałkową sytuacją kryzysową


Od 28.09.2017 dla linii nr 8, 17 (kierunek do Odrodzenia) i 22 (kierunek Sierpin) Grunwaldzka/McDonald’s wyłączony z ruchu Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 30 od 25.09.2017 (poniedziałek) od 22 września 2017 (piątek) przystanek płk Dąbka/ Stok (w kierunku do ul. 12 Lutego), zostaje przeniesiony za skrzyżowanie ulic płk S. Dąbka – Pionierska Od 21.09.17 (czwartek) - linie nr 8 i 13 wracają na swoje stałe trasy 19.09.2017 (wtorek) - komunikacja miejska funkcjonuje już bez zmian wywołanych poniedziałkową sytuacją kryzysową

Umowa na obsługę pakietu nr 1 podpisana z konsorcjum elbląskich spółek – PKS w Elblągu i PKA

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu informuje, że 7 kwietnia 2014 r. podpisana została umowa na świadczenie usług przewozowych w pakiecie nr 1 , który obejmuje linie nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20.

Podpisanie umowy to efekt ogłoszonego na początku tego roku, postępowania przetargowego, w którym złożone zostały łącznie cztery oferty. Najbardziej korzystna okazała się oferta konsorcjum Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Elblągu Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. 

Przypomnijmy, że zgodnie z wymaganiami postawionymi w przetargu przez ZKM w Elblągu, nowy przewoźnik (konsorcjum elbląskich spółek) będzie musiał sprostać wyższym, niż do tej pory, wymaganiom pod względem jakości świadczonych usług. Autobusy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru, w każdym roku obowiązywania umowy, nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), wszystkie pojazdy powinny charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu oraz wysuwana platforma) oraz zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, a także muszą być wyposażone w system monitoringu wizyjnego.

Umowa na obsługę linii nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20 obejmuje czas od 1 lipca 2014 do końca 2020 r.